آخرین اخبار

ریزش قیمت طلا و سکه / دلار رنج شد

اقتصادنیوز : قیمت دلار در بازار ارز امروز نسبت به روز قبل رنج بود اما قیمت سکه و طلا ریزش کرد .

اشتراک گذاری
28 مهر 1401
کد مطلب : 3563

 به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه حکایت از اخبار منفی برجامی و جدال های تحریمی بین ایران ،آمریکا و اتحادیه اروپا دارد و از سوی دیگر خبرهای از به بن بست رسیدن مذاکرات برجام از سوی مقامات سیاسی  به گوش می رسد. 

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مورد مذاکرات احیای برجام گفته است که این مذاکرات «در بن بست» است.او افزوده است که آژانس در ماه‌های اخیر به اطلاعات کلیدی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران دسترسی نداشته زیرا ایران محدودیت‌هایی در مورد بازرسی آژانس به اجرا گذاشته است.

از سوی دیگر  بامداد روز سه شنبه خبر دیگری نیز منتشر شد سخنگوی کاخ سفید گفت چشم اندازی برای احیای برجام در آینده نزدیک وجود ندارد.

قیمت دلار رنج شد 

با این حال قیمت دلار عصر امروز در تهران و بازار های همسایه تقریبا رنج بود.نرخ دلار تهران عصر امروز در محدوده ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.البته در ابتدای معاملات نقدی امروز اسکناس آمریکایی در تهران تا سطح ۳۲ هزار و۸۸۰ تومان بالا رفته بود. برخی از معامله گران می گفتند فشار ارزی بازار ساز دلار در بازار آزاد را به سمت پایین هدایت کرد .

قیمت درهم نیز امروز نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود و در محدوده ۹ هزار تومان به فروش رسید. نرخ برابری درهم به دلار بر روی پله اول کانال ۳۳ هزار تومان قرار داشت. 

قیمت دلار در هرات در ابتدای معاملات نقدی امروز تا ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت. این قیمت در مقایسه با دیروز ۲۵۰ تومان گران تر بود.ظهر امروز نرخ دلار هرات با ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. در ادامه معاملات عصر امروز قیمت دلار هرات ۳۲ هزار و ۳۵۰ تومان بود که نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بود . نرخ دلار سلیمانیه امروز به کانال ۳۳ هزار تومان رسید و تا ۳۳ هزار و ۵۰ تومان بالا رفت که نسبت به روز گذشته تقریبا ۱۰۰ تومان رشد را نشان می دهد. 

ریزش قیمت طلا و سکه 

فلز گرانبهای جهانی امروز به مقدار قابل توجهی ریزش کرد. قیمت اونس طلا امروز بیش از ۱۷ دلار از ارزش خود را از دست داد و تا ۱۶۳۳ دلار پایین آمد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش ۹۰۰ تومان از نرخ دیروز  پایین تر معامله شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود. قیمت سکه امامی امروز تا یک قدمی کانال ۱۵ میلیون تومان بالا رفت. قیمت سکه امروز ۱۴ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود اما عصر ارمز ریزش کرد و بر روی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت. 

نکته قابل توجه در بازار سکه حباب ۱۹ درصدی آن است. ارزش ذاتی سکه امروز ۱۲ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان بود .سکه بازان باور دارند تا زمانی که دلار بالای محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، احتمال شکست مرز ۱۵ میلیون تومانی سکه، دشوار خواهد بود. سکه در هفته های اخیر از حمایت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز با قدرت دفاع کرده است، هر چند که این فلز گران بها حباب سنگینی دارد و تغییر جهت انتظارات در بازار دلار می تواند سکه بازان را دچار زیان قابل توجه کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =